Vet Verbranden Of Calorieën Verbranden

admin juni 22, 2012 3
Vet Verbranden Of Calorieën Verbranden

vet verbrandenOm gewicht te verliezen en in vorm te komen moet je een goed dieet hebben en regelmatig sporten, dan ga je vet verbranden. Het eerste wat je moet begrijpen over sporten en bewegen is dat alleen omdat je calorieën verbrand het niet wil zeggen dat je ook vet verbrand. Als je aan het sporten bent omdat je wilt afslanken, moet je focus op vet verbranden liggen, je kunt namelijk niet alleen lichaamsvet verliezen door het verbranden van calorieën.

Als we gaan sporten of bewegen zal ons lichaam calorieën verbranden, maar de calorieën die verbranden zijn de calorieën uit koolhydraten die in ons systeem aanwezig zijn. Om de calorieën te verbranden van je opgeslagen vet heeft je lichaam zuurstof nodig. Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid zuurstof nodig om vet te verbranden, en de enige manier te meten hoeveel zuurstof je lichaam hiervoor nodig heeft is om tijdens het sporten je doelhartslag aan te houden.

Begrijp nu alsjeblieft dat wanneer je alleen calorieën verbrandt uit koolhydraten, je vooral gewicht in de vorm van water zal verliezen, wat weer leidt tot een verlaagde stofwisseling. Zie het verbranden van koolhydraten calorieën maar als het verbruiken van je energie calorieën, jouw energiebron. Als je te veel energie calorieën verliest dan krijgen je spieren niet genoeg energie om je stofwisseling te laten verhogen, die indirect ook weer vet verbrand. Daarom moet je jouw calorie-inname verhogen als je een bewegingsprogramma volgt, zodat je de verbrande energie calorieën weer kunt aanvullen.

Vet verbranden tijdens het sporten

Tijdens aërobe oefening, zoals crosstrainer, hardlopen, zwemmen, spinnen etc, gaat je lichaam gaat door verschillende stadia voordat zij het punt bereikt van vet verbranden. Je hoort mensen weleens zeggen dat je de eerste 15 minuten van je oefening alleen maar suikers (koolhydraten) verbrandt en geen vetten. Dit klopt in zekere mate. Ik zeg dit omdat je ook na de 15 minuten nog suikers (koolhydraten) blijft verbranden als je voor je lichaam niet hard genoeg werkt zodat het meer zuurstof nodig heeft; of je werkt te hard en je kunt je lichaam niet van genoeg zuurstof voorzien voor vetverbranding. Wanneer je sport moet je in een gestaag tempo bewegen (niet te snel, niet te langzaam), zodat je lichaam het opgeslagen vet (niet koolhydraten of suiker) zal gebruiken als energiebron. Onthoud ook dat wanneer je de vetverbrandingsfase bereikt, dit niet betekent dat je hier ook zal blijven. Nogmaals, in het vet verbranden niveau blijven is sterk afhankelijk van of je het juiste bewegingstempo voor jouw lichaam aanhoudt. Zorg er dus altijd voor dat je binnen je doelhartslag blijft.

Vet verbranden in rust

De enige manier om vet te blijven verbranden, zelfs tot uren na je training, is door krachttraining te gaan doen. Krachttraining is de sleutel tot vet verbranden in rust. Krachttraining is een anaerobe activiteit die ertoe zal leiden dat je meer calorieën verbrandt dan met aerobe oefeningen. De calorieën die je verbrandt tijdens de krachttraining zijn meestal calorieën uit koolhydraten (wat betekent dat je zelfs meer calorieën per dag moet te eten voor de energie), maar de calorieën die je daarna verbrandt in rust zijn voor het grootste gedeelte calorieën uit vet. De reden waarom je vet in rusttoestand verbrandt, is omdat krachttraining je stofwisseling verhoogt welke je opgeslagen vet als energie gebruikt.

Om van je lichaam de ultieme vetverbranding machine te maken, moet je aerobe (cardio) en anaerobe (krachttraining) oefeningen doen naast een gezond dieet.

Een perfect bewegingsprogramma wat je vanuit huis kunt volgen is Etend Afvallen. Dit programma is gebaseerd op lichte weerstandstraining (krachttraining) en is maar maximaal 30 minuten per training.

Kijk Hier Voor Meer Informatie Over Etend Afvallen

Etend afvallen

3 Comments »

  1. melissa mei 13, 2013 at 8:01 pm - Reply

    ik wil graag afvallen 10 killo hoe doe ik dit allemaal? groetjes melissa

    • admin mei 13, 2013 at 8:41 pm - Reply

      Hallo Melissa,

      Als je wilt afvallen zijn er 2 dingen belangrijk om dat te bereiken, voeding en beweging. Je kunt ervoor kiezen om alleen op je voeding te letten of om alleen te bewegen, maar het beste is gewoon een combinatie van deze 2. Juiste voeding zorgt ervoor dat je de benodigde voedingstoffen binnenkrijgt voor energie en spierbehoud/spieropbouw en beweging zorgt ervoor dat je calorieën en vetten gaat verbranden die overtollig zijn…dan ga je afvallen. Als jij 10 kg wilt afvallen dan is dit wel de manier om dat te bereiken. Op onze website, en deze pagina, worden verschillende producten aangeboden die je hierbij kunnen helpen.
      Kijk gewoon wat het beste bij jou past en ga dan gewoon beginnen.

      Succes met je keuze!

  2. Bart mei 17, 2013 at 7:42 am - Reply

    Melissa,

    Ik zit al 10 jaar met 10 a 15kg overgewicht, nu 29 jaar. Ik heb vanalles geprobeerd, maar geraakte nooit meer dan 6 kwijt in combinatie sporten en op eten letten, en die nadien er zo weer bij kwamen…

    Tot ik het dukan dieet ontdekte waar je zoveel mag eten wat je wil maar max 100 ingrediënten. Na 4 weken ben ik bijna 10 kilo kwijt, ik neem wel een supplement vitaminen bij. 10 kilo en dit zonder sporten. Als je het programma uit doet, ongeveer 6 maanden, zorgt het ook voor gewicht behoud… Geen jojo effect dus!

    Veel succes!!! Voor mij is dukan een zegen !!!

Reageer op dit bericht »

Vraag Jouw GRATIS Ebook Aan! Slank In 10 Minuten van Fitterz...
Ga Direct Naar De Pagina