Verhoog uw hartslag met hitoefeningen

Als u op zoek bent naar een manier om uw hartslag te verhogen, kunnen HIIT -oefeningen het antwoord zijn. Hitoefeningen gebruiken intervallen met hoge intensiteit of sprints, afgewisseld met periodes van matige activiteit. Vaak uitgevoerd op een stationaire fiets, zijn hitoefeningen geschikt voor mensen van alle leeftijden. Omdat ze zo intens zijn, lijken ze misschien intimiderend voor beginners, maar als je eenmaal eraan went, zul je merken dat ze een geweldige manier zijn om vet te verbranden, spieren op te bouwen en je algehele gezondheid te vergroten.

Hoge intensiteitstraining kan voor nieuwkomers in de fitnessscene verwarrend zijn en kunnen worden verward met CrossFit. In beide gevallen bevatten de trainingsroutines met hoge intensiteit sprintintervallen. Hoge intensieve intervaltraining, ook bekend als hit, werd ooit intervaltraining met hoge intensiteit genoemd. De naam liet op een gegeven moment de I vallen en het staat nu algemeen bekend als hit.

Een van de principes van hit is om een oefening uit te voeren met overbelasting, of het in wezen te doen totdat de spiercellen volledig zijn uitgeput. Op dat moment zullen ze te uitgeput zijn om opnieuw krachtig te contracteren. Het overladen van uitgeputte spiercellen zal geen kracht-bouwvoordeel bieden. Spiercellen kunnen echter reageren op een overbelasting na rust. Het proces van hypertrofie vindt plaats in de spiercellen nadat de spieren herstellen van de vermoeiende oefening.

Voor degenen die nieuw zijn in de training met hoge intensiteit, is de beste manier om te beginnen meer te weten te komen over het concept van tijd onder spanning. Deze term beschrijft hoe lang een spier moet worden gehouden onder spanning tijdens een training. Door dit te doen, krijg je een idee van hoe lang het duurt voordat je spieren herstellen van de training. Als je nieuw bent om te slaan, kun je misschien niet het hele protocol binnen een week voltooien.

Scroll naar top